Projekt je součástí 4. etapy projektu RTA na zlepšení koridoru Al Shindagha, který zahrnuje silnici Sheikh Rashid Road od křižovatky Sheikh Khalifa bin Zayed Street po křižovatku Falcon na ulici Al Mina.
Dubajský úřad pro silnice a dopravu (RTA) oznámil otevření tříproudového mostu spojujícího Sheikh Rashid Road s mostem Infinity Bridge.
Projekt je součástí 4. fáze projektu zlepšení koridoru Al Shindagha, který překlenuje silnici Sheikh Rashid Road od křižovatky Sheikh Khalifa bin Zayed Street po křižovatku Falcon Interchange na ulici Al Mina.
Projekt se rozkládá na 4,8 kilometru a zahrnuje tři mosty o celkové délce 3,1 kilometru, které pojmou 19 400 vozidel za hodinu, uvedla dubajská mediální kancelář v prohlášení.
RTA oznámila, že 71 procent 4. etapy je dokončeno - druhý most na Sheikh Rashid Road, který spojuje křižovatku Al Mina s křižovatkou Sheikh Rashid Road s ulicí Sheikh Khalifa bin Zayed Street, bude otevřen v první polovině ledna.
„Projekt zlepšení koridoru Al Shindagha je realizován na základě pokynů Jeho Výsosti šejka Mohammeda bin Rašída Al Maktúma, viceprezidenta, předsedy vlády SAE, vládce Dubaje, a je pečlivě sledován Jeho Výsostí šejkem Hamdanem bin Mohammedem bin Rašídem Al Maktúmem, korunním princem Dubaje, místopředsedou vlády, ministrem obrany, předsedou Výkonné rady Dubaje,“ uvedl Mattar Al Tayer, generální ředitel, předseda představenstva výkonných ředitelů RTA.
„Cílem projektu je udržet krok s probíhajícím rozvojem v oblasti podél koridoru a řešit požadavky na růst měst a populace. Nový most zvyšuje plynulost dopravy od ulice Sheikh Rashid Road k mostu Infinity Bridge, počínaje křižovatkou Sheikh Rashid Road s ulicí Sheikh Khalifa bin Zayed Street, pokračuje ke křižovatce ulice Sheikh Sabah Al Ahmad Al Jaber Al Sabah Street s ulicí Al Mina a dále k mostu Infinity Bridge,“ dodal Al Tayer.
Fáze 4 zahrnuje tři mosty - první most, dlouhý 1 335 metrů se třemi jízdními pruhy v každém směru, spojuje silnici Sheikh Rashid Road s křižovatkou Falcon Interchange a pojme 10 800 vozidel za hodinu.
Druhý most o délce 780 metrů se třemi jízdními pruhy spojuje křižovatku Falcon Interchange se silnicí Al Wasl Road a odbaví 5 400 vozidel za hodinu. Třetí most, dlouhý 985 metrů se dvěma jízdními pruhy, spojuje ulici Jumeirah Street s ulicí Al Mina Street a odbaví 3 200 vozidel za hodinu.
Projekt zahrnuje 4,8 kilometru silnic, úpravy povrchových křižovatek, dva mosty pro pěší, pouliční osvětlení, dopravní systémy, síť pro odvod dešťové vody a zavlažovací systém.
„Projekt zlepšení koridoru Al Shindagha je jednou z největších iniciativ, které v současné době společnost RTA realizuje.“ Projekt zahrnuje silnici Sheikh Rashid Road, ulice Al Mina Street, Al Khaleej Street a Cairo Street v celkové délce 13 kilometrů a zahrnuje rozvoj 15 křižovatek. Vzhledem k rozsáhlosti byl projekt rozdělen do pěti fází. Koridor obsluhuje města Deira a Bur Dubai a také několik významných rozvojových projektů, včetně Dubai Islands, Deira Waterfront, Dubai Maritime City a Port Rashid. Odhaduje se, že z projektu bude těžit milion obyvatel,“ uvedl Al Tayer.
Al Tayer vyzdvihl několik dokončených etap, včetně modernizace křižovatek Sheikh Rashid Road a Oud Metha Street (křižovatka Wafi) a Sheikh Rashid Road a Sheikh Khalifa bin Zayed Street.
Práce zahrnovaly dva mosty na ulici Sheikh Khalifa bin Zayed Street, jednopruhový most z ulice Zabeel Street a tunel na Sheikh Rashid Road. Pět mostů na ulicích Al Khaleej Street a Abu Baker Al Siddique Street zajišťuje přístup na Dubajské ostrovy.
Společnost RTA také otevřela most na ulici Al Khaleej Street se třemi jízdními pruhy směrem k Bur Dubai a povrchovou křižovatku spojující ulici Al Khaleej Street s ulicí Omar bin Al Khattab Street. Most Infinity Bridge se šesti jízdními pruhy v každém směru a stezkou pro chodce a cyklisty má 42 metrů vysoký oblouk ve tvaru symbolu nekonečna.
Projekt Falcon Interchange zahrnuje dva mosty na ulici Al Khaleej. První, dlouhý 750 metrů, slouží dopravě směrem na sever, zatímco druhý, dlouhý 1 075 metrů, je určen pro dopravu směrem na jih.
Oba mají šest jízdních pruhů v každém směru s celkovou kapacitou 24 000 vozidel za hodinu. Součástí projektu je jednopruhový most pro pravé odbočení, dvoupruhový tunel pro levé odbočení a povrchová křižovatka spojující ulici Al Khaleej Street s ulicemi Al Ghubaiba a Khalid bin Al Waleed Street.