Spojme se spolu
Milan Zocher Jr.
+420 603 971 173
Eduard Dylyn
+420 608 882 029

NEMOVITOSTI A AI: JAKÁ JE BUDOUCNOST PRO KUPUJÍCÍ?

Realitní průmysl prochází zásadní změnou, protože umělá inteligence (AI) mění způsob, jakým kupující vyhledávají, hodnotí a nakupují nemovitosti. Pro kupce nebo investory do bydlení nabízí AI nové způsoby, jak proces zrychlit, učinit chytřejším a více přizpůsobeným.

Podle nejnovější zprávy společnosti JLL MENA, má AI skutečný potenciál přetvořit realitní průmysl a vytvořit nové trendy ve způsobu nákupu a prodeje nemovitostí. Výzkum společnosti JLL uvádí, že v roce 2023 společnosti investovaly 630 milionů dolarů do technologií PropTech poháněných umělou inteligencí, což dokládá rostoucí využívání umělé inteligence v tomto odvětví

POZNATKY O TRHU

Poznatky založené na umělé inteligenci nabízejí spolehlivější způsob, jak odhadnout, které lokality se mohou stát horkými místy pro investory, a nasměrovat tak kupující k dřívějším a výhodnějším dlouhodobým rozhodnutím a umožnit jim dosáhnout vyšších výnosů.

RYCHLEJŠÍ TRANSAKCE A JEDNÁNÍ

AI zefektivňuje proces nákupu díky automatizaci ověřování dokumentů, žádostí o hypotéku a dokonce i právních kontrol. Brzy budou mít investoři méně papírování a rychlejší schvalování, což celý proces zefektivní a zjednoduší.

INTELIGENTNĚJŠÍ VYHLEDÁVÁNÍ A OCEŇOVÁNÍ NEMOVITOSTÍ

Umělá inteligence zlepšuje oceňování nemovitostí tím, že analyzuje data, jako jsou trendy na trhu, lokalita a ceny v konkrétní oblasti, poskytuje údaje z minulosti a předpovídá budoucí ceny a nájemné. To pomáhá kupujícím činit informovanější rozhodnutí o aktuálních cenách na trhu a budoucím investičním potenciálu.

ETICKÉ ASPEKTY

Ačkoli umělá inteligence nabízí mnoho výhod, je třeba zvážit potenciální problémy s ochranou soukromí a možnost neobjektivních doporučení. Doporučujeme spolupracovat s platformami a společnostmi, které upřednostňují bezpečnost a transparentnost dat.

Při pohledu do budoucna bude role AI v oblasti nemovitostí jen růst. Kupující budou těžit z personalizovanějších zkušeností, rychlejších transakcí a poznatků založených na datech.

V konečném důsledku AI mění nemovitosti na prostor přívětivější pro kupující, snižuje stres a odstraňuje požadavky na cestování za nákupem a zároveň nabízí chytřejší nástroje pro nalezení ideální investice.

Ve světě, kde AI rychle proměňuje realitní prostředí, získají kupující, kteří tyto technologie přijmou, významnou výhodu a jejich cesta za nákupem nemovitosti bude plynulejší a přínosnější.

Zdroj: Select Group blog