Stavba značkových rezidencí v emirátu se do roku 2029 zdvojnásobí.
Podle developerské společnosti ARADA ze Spojených arabských emirátů se Dubaj chystá překonat velmoci realitního trhu New York a Miami a v příštím desetiletí se počet těchto projektů zdvojnásobí.
Podle výzkumného týmu společnosti ARADA získává emirát na globálním trhu značkových rezidencí stále silnější pozici a celkový počet dokončených projektů by se měl do konce roku 2029 zvýšit z 51 na 106.
Tento předpokládaný nárůst by na trh přinesl přibližně 34 000 nových jednotek a upevnil by pozici Dubaje jako globálního lídra v tomto segmentu luxusních nemovitostí.
„Dubaj, která je vždy v čele všech inovací, bývala třetím nebo čtvrtým městem podle systému značkových rezidencí. A nyní, s příštím desetiletím, se počet systémů zdvojnásobí,“ řekla Rosa Piro, Senior Business Development Director ve společnosti ARADA, pro Arabian Business.
Rychlý rozvoj značkových rezidencí v Dubaji odráží širší posun na trhu s luxusními nemovitostmi. V sektoru, kterému tradičně dominují značky z oblasti pohostinství, dochází k větší diverzifikaci.
„Také u typologií značek je patrná pestřejší diverzifikace,“ vysvětlil Piro. „Obecně je většina značkových rezidencí zaměřena na pohostinství, tedy na Marriott Group nebo Hilton Group, ale budete mít stále více interiérového designu nebo módních a luxusních [značek], jako je Armani, a také zábavy.“
Z průzkumu společnosti Arada vyplývá, že zatímco současná nabídka v Dubaji vykazuje rozdělení 70/30 mezi pohostinské a nepohostinské značky, očekává se, že do roku 2029 se tento poměr změní na 55/45 a bude zahrnovat více značek z oblasti módy, životního stylu, filmu, šperků, designových studií a celebrit.
Sama společnost stojí v čele tohoto trendu, když nedávno ve spolupráci s renomovaným módním domem uvedla na trh rezidenci Armani Beach Residences na Palm Jumeirah.
„Je to nejprodávanější produkt v Palm Jumeirah a je to velmi odlišný typ produktu v porovnání s tím, co můžete vidět v Palm obecně,“ poznamenal Piro.
Dodala, že projekt, v němž je pouze 53 bytů, podporuje „jemný luxus“ a osobně na něj dohlížel Giorgio Armani.
Plány společnosti ARADA na expanzi přesahují hranice Dubaje. Společnost aktivně zkoumá příležitosti v Saúdské Arábii a brzy by měla být oznámena její účast. Kromě toho společnost Arada sleduje potenciální projekty v Austrálii a Evropě, přičemž jako zajímavé trhy jsou zmiňovány Itálie a Velká Británie.
Strategie růstu developera je v souladu s širšími trendy na trhu. ARADA je v současné době na 14. místě v Dubaji, pokud jde o značkové rezidence (přibližně 500), a na 10. místě v počtu projektů. S několika významnými projekty v přípravě, včetně projektů v dubajském přístavu a Mezinárodním finančním centru (IFC), je společnost ARADA připravena posílit svou pozici na trhu.
Rozmach značkových rezidencí se neomezuje pouze na Dubaj. Developerská společnost zavedla tento koncept také v Šardžá, kde zahájila partnerství se společností EMAAR Hospitality pro rezidence Vida, Rove Home a Anantara Residences. Tyto projekty zaznamenaly silnou poptávku, přičemž Piro poznamenal, že projekt Anantara dosáhl „nejvyšších cen v Šardžá, 2500 za čtvereční stopu, což je pro Šardžá neuvěřitelné“.
S rozvojem trhu značkových rezidencí se developeři stále více zaměřují na nemovitosti na pobřeží. Piro vysvětlil důvody: „Kdykoli se podíváme na hodnotu bytů, hodnotu nemovitostí, výhled na vodu, zejména v místě, jako jsou Spojené arabské emiráty, kde pomáhá vytvářet pocit klidu a pohody. Tyto projekty jsou našimi klienty velmi preferovány.“
Profil kupujících těchto luxusních nemovitostí je různorodý, jedná se o směs koncových uživatelů a investorů. Údaje společnosti ARADA ukazují, že 36 % kupujících tvoří občané SAE, následují Saúdští Arabové s 10 % a zbývající podíl je rozdělen mezi různé národnosti včetně Egypta, Velké Británie, Ruska a dalších.
Zdroj: Arabian Business